Leestijd: 2 Min.

Investeren op de lange termijn? Dan heb je een goede SEO-strategie nodig

Je hebt een bedrijf en het liefste wat je wilt is dit zien groeien. Dat is niet meer dan logisch. Een goede website voor je bedrijf daar valt of staat het dan mee. Zeker wanneer jij je grotendeels richt op de online business is een goede website neerzetten van een groot belang. Een goede website kost dan misschien wat maar het is een goede investering.

Wat is een SEO-strategie?

Als bedrijf zijnde wil je natuurlijk vindbaar zijn in de zoekresultaten binnen een zoekmachine als bijvoorbeeld Google. Dat is niet gek want de digitale marketing kan je in de online bedrijfsstrategie ook echt niet meer wegdenken. Wanneer je het op de juiste manier aanpakt is er heel veel bereiken maar je moet wel een SEO-strategie die passend bij jouw bedrijf is voeren.

Hoe voer je een goede SEO-strategie?

Door constant bezig te zijn met het plaatsen van goede content op je website werk je al een aan onderdeel van een goede SEO-strategie die erg belangrijk is voor je website. Daarbij is het ook van belang dat je website lekker snel blijft. Je kunt je voorstellen dat wanneer het inladen van jouw website lang duurt daar klanten op weg zullen lopen. Dit geldt tevens voor het website design wat je hebt. Ziet dit er rommelig uit dan heeft de klant al snel het rode kruisje rechts bovenin de hoek al gevonden en zie dan die klant nog maar weer eens terug te krijgen!

Wat zijn de belangrijkste punten voor een goede website?

Er zijn een paar punten waar je rekening mee kunt houden om een goede website neer te laten zetten. Zo is het belangrijk dat jouw website een logische opbouw heeft een ook voorzien is van een structuur die duidelijk is.

Die structuur is niet alleen van belang in het uiterlijk van de website maar ook voor de linkstructuur. Interne links die een verwijzing doen naar pagina’s van jouw eigen website zoals bijvoorbeeld blogs, artikelen of landingspagina’s. Google snapt deze structuur helemaal waardoor dit je helpt aan een goede SEO-strategie.

De snelheid waarmee je website inlaadt is ook van groot belang. Klanten willen snel resultaat en eigenlijk voordat ze erop geklikt hebben op de website zijn. Verder is het ook belangrijk dat jouw website ook op mobiele apparaten goed overkomt.

Optimaliseer je website met regelmaat met features die voor de klant handig kunnen zijn. Denk hierbij dan bijvoorbeeld aan een voice search. De klant hoeft dan alleen maar sprekend in te geven waar die naar zoekt op jouw website en wordt er direct heen geleid.

Zorg dat de content op jouw website goed is. Laat deze eventueel door een ander schrijven wanneer je dit zelf niet kunt of er geen tijd voor hebt. Hoe langer de klant op jouw website blijft hoe beter het is.

Tot slot!

Het is beslist niet raar om het maken van een goede website over te laten aan de professionals. Ieder heeft zijn of haar eigen vakgebied en dat is ook in deze zo!

Ben je benieuwd op welke punten jouw website beter kan?
Plan nu een gratis Check-up in!

Anderen bekeken ook

Sharing would be great!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

Vertel ons over je project!

Sign Up For the Newsletter
[]
1 Step 1
Previous
Next

By submitting this form I agree to the Terms and Conditions and Privacy Policy, including the transfer of data to the United States. By sharing your email, you also agree to receive occasional information related to services, events, and promotions from Kinsta. You’re free to unsubscribe at any time.